Právní aspekty reklamy
Obchodní a občanské právo (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
09.12.2009 9.00 - cca 14.00 — 9218 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
docentka na Katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity, advokátka (LEGATO advokátní kancelář).
Odborný program
Seminář je určen zejména pro reklamní agentury, velké „hráče“ na trhu, ale i malé a střední podniky, advokáty, advokátní koncipienty, soudce, podnikové právníky a širokou odbornou veřejnost.
- reklama a obchodní zákoník (nekalá reklama - podmínky generální klauzule nekalé soutěže, tzv. soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže týkající se reklamy – např. nepřiměřené formy lákání zákazníků, nepřiměřené obtěžování zákazníků, reklama parazitující na reklamním sloganu jiného soutěžitele, reklamy využívající nedovolené motivy a další, tzv. zvláštní skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, právní prostředky ochrany proti nekalé reklamě, aktuální judikatura Nejvyššího soudu ČR)
- reklama a občanský zákoník (reklama a ochrana osobnosti fyzických osob a názvu a dobré pověsti právnických osob)
- reklama a autorský zákon (ochrana reklamy jakožto autorského díla)
- reklama a zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu, dozor nad dodržováním zákona
- reklama a zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky
- další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu (tiskový zákon, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích)
- zvláštní druhy nedovolené reklamy – reklama skrytá (včetně problematiky tzv. product placement), podprahová reklama, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě apod.)
- tzv. sociální reklama – právní regulace a příklady z praxe
- tzv. Etický kodex reklamy 2008
- rozhodovací praxe Arbitrážní komise Rady pro reklamu
- příklady z praxe – diskuze nad právně a eticky spornými reklamami
- právní aspekty reklamy v EU (směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES o klamavé a srovnávací reklamě – kodifikované znění, směrnice Evropského parlamentu a Rady o nekalých obchodních praktikách ve vztazích mezi podnikateli a spotřebiteli 2005/29/ES, směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES, kterou se mění tzv. televizní směrnice, stručný pohled na rozhodovací praxi Evropského soudního dvora)