Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Pracovní právo v personální praxi

Pracovní právo (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
31.05.2018
9.00 - cca 16.00
    —
18203

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Mgr. Marie Janšová

specialistka a doporučovaná advokátka v oblasti pracovního práva; v roce 2022 jí bylo uděleno ocenění Právník roku v oblasti pracovního práva. Od roku 2016 působí jako partnerka v advokátní kanceláři LEGALITÉ. Zaměřuje se na poskytování právního poradenství v oblasti pracovního práva, včetně pracovněprávních aspektů obchodních transakcí, problematiky přechodu práv a povinností, digitalizace HR agendy, specifik právních vztahů s manažery, poradenství v oblasti odměňování a ochrany know-how, kolektivního vyjednávání a zastupování v pracovněprávních sporech a v řízení před správními orgány. Dále se specializuje na právní vztahy statutárních orgánů korporací, ochranu osobních údajů a spornou agendu. Je členkou Kolegia expertů Asociace pro rozvoj kolektivního vyjednávání a pracovních vztahů (AKV), členkou představenstva za Českou republiku v European Employment Law Association (EELA) a předsedkyní představenstva Czech Employment Lawyers Association (CzELA). Mezinárodními právnickými ratingovými publikacemi je pravidelně řazena mezi nejdoporučovanější pracovněprávní specialisty (Chambers Europe, Who’s Who Legal). Pravidelně přednáší a publikuje; je spoluautorkou Komentáře k zákoníku práce (C.H.Beck, 2018 a 2022).

Odborný program

Praktický seminář pro personalisty a mzdové účetní – ty, kteří u zaměstnavatelů řeší každodenní otázky pracovního práva, práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů. Cílem semináře je projít hlavní oblasti pracovněprávních vztahů – jejich druhy a náležitosti, vznik, změnu, skončení, otázky pracovní doby, odměňování, náhrady nákladů i náhrady škody aj. – se kterými se pracovníci personálních oddělení setkávají ve své denní praxi a na konkrétních příkladech z praxe i soudních rozhodnutích poukázat na některé jejich aspekty a možná řešení. Součástí semináře bude i krátký blok o aktualitách v pracovněprávní legislativě a nových soudních rozhodnutích.

Výběr témat z obsahu semináře:

  • Postup před vznikem pracovního vztahu a jeho vznik
    • výběrové řízení – zákaz diskriminace, získávání dovolených informací (odpovědnost za špatně poskytnuté reference); podávání inzerátů, vedení pohovoru
    • postup před vznikem pracovního poměru – offer letter, předsmluvní odpovědnost
    • závislá práce, švarcsystém, agenturní zaměstnávání
    • rizika procesu uzavírání pracovních smluv (forma smlouvy, obsah, náležitosti)
    • obsah pracovní smlouvy – náležitosti, doba trvání pracovního poměru, zkušební doba, konkurenční doložka
    • informační povinnost zaměstnavatele
    • dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti
    • práce cizinců
    • specifika zaměstnávání manažerů a právních vztahů se členy statutárních orgánů
    • osobní spis
  • Ochrana osobních údajů v personální praxi
    • základní povinnosti zaměstnavatele jako správce osobních údajů zaměstnanců
    • jak se připravit na GDPR v kostce
    • monitoring zaměstnanců
  • Změny pracovního poměru a pracovního zařazení
    • pracovní cesta, cestovní náhrady
    • změna pracovního zařazení a převedení na jinou práci
  • Odměňování, pracovní doba, dovolená
    • odměňování – způsob určení mzdy, zásada stejné mzdy za stejnou práci, mzdové příplatky, bonusy a benefity
    • průměrný výdělek
    • pracovní doba – rozvržení pracovní doby, přestávky, přesčasová práce, příplatky
    • dovolená – vznik nároku na dovolenou, určování a čerpání dovolené
  • Překážky v práci, mateřská a rodičovská dovolená
    • překážky v práci na straně zaměstnance – návštěva u lékaře, pracovní neschopnost zaměstnance (práva zaměstnavatele na kontrolu; nároky zaměstnance) aj.
    • překážky v práci na straně zaměstnavatele; částečná nezaměstnanost
    • mateřská a rodičovská dovolená – vznik nároku, délka, práva zaměstnance, návrat z mateřské / rodičovské dovolené
  • Pracovní podmínky
    • vnitřní předpisy, pracovní řád
    • práva a povinnosti zaměstnanců, vedoucích zaměstnanců a zaměstnavatelů
    • alkohol, kouření a dresscode na pracovišti
    • Homeoffice – výkon práce z domova
    • Pracovnělékařské služby
  • Skončení pracovního poměru
    • způsoby skončení pracovního poměru a jejich náležitosti
    • praktický postup při ukončování pracovního poměru
    • odstupné a další platby při skončení pracovního poměru
    • povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele při skončení pracovního poměru
    • potvrzení o zaměstnání, pracovní posudky
  • Přechod práv a povinností z pracovněprávních vztahů
  • Pracovněprávní odpovědnost zaměstnance
    • odpovědnost zaměstnance včetně odpovědnosti za schodek a za ztrátu svěřených předmětů
    • odpovědnost zaměstnavatele včetně odpovědnosti za nemoci z povolání a pracovní úrazy
  • Aktuality z pracovněprávní legislativy a soudní praxe
    • základní informace o nových a chystaných legislativních změnách
    • informace o aktuální judikatuře

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit